Localitats esgotades pel seminari de Realitat Augmentada

Localitats esgotades pel seminari pràctic de creació d’aplicacions mòbils i Realitat Augmentada.

Si voleu estar al corrent i més informació sobre el curs, seguiu-nos a través del nostre grup al LinkedIN o Twitter.
Barcelona, 3-7 de febrer de 2014

El seminari ofereix l’oportunitat a desenvolupadors d’aplicacions mòbils de formar-se i compartir coneixements en l’àmbit de la Realitat Augmentada, especialment centrant el seu ús al sector turisme i patrimoni cultural. Els assistents obtindran eines i recursos avançats per a desenvolupadors que vulguin explorar les grans oportunitats que ofereix el sector.

Les aplicacions per a dispositius mòbils i la tecnologia de la Realitat Augmentada ofereixen noves oportunitats pel patrimoni cultural i el turisme. S’està desenvolupant un nou mercat que requereix d’unes eines i aptituds específiques per oferir productes innovadors adaptats a les necessitats d’un sector en creixement.

A mesura que els dispositius mòbils han esdevingut més poderosos pel que fa a la interacció (motors de gràfics en 3D, pantalles d'alta definició…), recopilació de dades (sensors giroscopis, acceleròmetres, càmeres, micròfons…) i accés a internet (recuperació de continguts, serveis basats en la localització…), les aplicacions basades en la Realitat Augmentada s’estan multiplicant. Ofereixen l’oportunitat d’augmentar, millorar i transformar l'experiència de l'usuari.

Amb aquest seminari s’explorarà el disseny, el desenvolupament i els estudis d’usuaris associats a la Realitat Augmentada per a mòbils. Particularment, es tractaran els temes següents:

  • Disseny d’aplicacions de Realitat Augmentada per a mòbils
  • Realitat Augmentada enfocada al Patrimoni i Turisme
  • Realitat Augmentada per a la comercialització
  • Jocs de Realitat Augmentada, Entreteniment i Educació
  • Els actuals estàndards d’explotació, eines i dispositius disponibles

Aquest seminari es concep com a un taller de 5 dies on es donaran les eines pel desenvolupament global d’una aplicació; des de la comprensió de l'enfocament comercial quan es treballa amb aplicacions mòbils fins a la formació específica de programació.

Dins d'aquest taller volem proporcionar als participants els coneixements i habilitats necessàries per desenvolupar experiències de Realitat Augmentada. Es discutiran els enfocaments teòrics de disseny i marcs pràctics que permetran als programadors crear les interfícies de Realitat Augmentada en contextos mòbils.

A qui va dirigit?

Programadors, pymes, empresaris i estudiants que vulguin desenvolupar aplicacions pel patrimoni i el turisme.

És recomanen coneixements previs sobre programació.

Programa

Avís: Places exhaurides per les sessions dels dies 5, 6 i 7.

 

03/02/2014 – Sessió ‘Aplicacions de Realitat Augmentada’

Ponent: Jose Luis Eguia Gomez, Universitat Politècnica de Catalunya

Una visió general d'aplicacions de Realitat Augmentada aplicades al patrimoni, turisme, videojocs, màrqueting, etc.

04/02/2014 - Sessió ‘Tècniques de Realitat Augmentada’

Ponent: Sergi Grau Carrión, Universitat Politècnica de Catalunya

L’estat actual de l'art de les tècniques en Realitat Augmentada, que inclou: mètodes marker-based i markerless, dispositius d'entrada, les estratègies de representació, la localització, la coherència frame-to-frame, harware específics, etc.

05/02/2014 - Sessió ‘Disseny d’aplicacions mòbils’

Ponent: Marc Freixas Boleda, Social Point

Introducció al disseny d'aplicacions mòbils. Inclou una sessió pràctica amb Unity per desenvolupar aplicacions.

06/02/2014 – Sessió ‘Disseny d’aplicacions de Realitat Augmentada per a mòbils”

Ponent: Álvaro Ulldemolins Moreno, Aparentia

Desenvolupament d'aplicacions mòbils de Realitat Augmentada. Inclou una sessió de pràctica en l'ús d’Unity i Vuforia per desenvolupar aplicacions de RA.

07/02/2014 – Sessió ‘Creació de continguts digitals per a aplicacions de RA’

Ponent: Sergi Grau Carrión, Universitat Politècnica de Catalunya

Una visió general de la creació de continguts digitals en 2D i 3D. Inclou una sessió pràctica de creació de continguts per a aplicacions de AR usant Blender i Gimp.

* Totes les sessions seran de 9 del matí a les 13h.

Inscripció i lloc

La inscripció és gratuïta.

El nombre de participants és limitat, cal reservar plaça a: http://iamworkshopbcn.eventbrite.es

Lloc: ETSEIB - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona
Universitat Politècnica de Catalunya
Av. Diagonal, 647– Barcelona

Requeriments pels participants

En la mesura del possible, es recomana que els assistents portin els seus dispositius mòbils (ex: iPads, iPhones, dispositius Android) i ordinadors portàtils per tal d’explorar les aplicacions de Realitat Augmentada que crearan durant el taller.

Requeriments de Software

Unity 4.3 (http://unity3d.com)
Vuforia plugin per Unity (https://developer.vuforia.com/resources/sdk/unity)
Blender 2.69 (http://www.blender.org)
GIMP 2.8 (http://www.gimp.org)
SDK android (http://developer.android.com/sdk/index.html)
Opcional per a desenvolupar aplicacions d’iOS: la llicència personal del desenvolupador
(https://developer.apple.com/programs/ios/)

Per a les sessions tècniques, el programari necessari ja serà instal·lat en els ordinadors proporcionats per l'organització.

Organització

Seminari pràctic organitzat per la Fundació i2CAT en cooperació amb la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) dins del marc del projecte I AM (programa ENPI-CBCMED).

Facebook Twitter Twitter More...