Televisió immersiva i la sensació de "ser-hi allà mateix"

El passat 20 i 21 de gener a i2CAT es va endegar el projecte Immersia TV amb un pressupost de 3.8M i finançat per la Comissió Europea.

i2CAT coordina un projecte innovador que oferirà als usuaris finals una única experiència audiovisual integrada gràcies a un dispositiu colocat al cap, segones pantalles i el televisor tradicional que els evitarà haver de tenir la seva atenció dividida a entre els diversos dispositius.

 

Un consorci compost per 8 entitats com: i2CAT, iMinds, Cinegy, PSNC, Lichtbox, VideoStitch, Escola Politècnica Federal de Lausana i VRT desenvoluparà una nova forma de producció i d'emissió de contingut de vídeo omnidireccional.

El projecte ImmersiaTV presenta una nova forma de producció i distribució continguts audiovisuals amb vídeo omnidireccional.

Aquest nou tipus de contingut estarà perfectament integrat i potenciarà encara més la televisió tradicional i els hàbits de consum de les segones pantalles. ImmersiaTV reunirà un conjunt d'eines end-to-end que cobrirà tota la cadena de valor audiovisual: Les eines de producció immersiva, el suport per a les càmeres omnidireccionals, incloent imatges d'alt rang dinàmic i d’ultra definició, i la codificació i entrega de contingut d’adaptació, i el mostrarà a través de 3 pilots tant de difusió de contingut en directe com sota demanda.

El projecte ImmersiaTV crearà noves formes de narrativa digital i difondrà produccions que, posant el vídeo omnidireccional al centre de la creació, producció i distribució de contingut de audiovisual, ofereix una experiència global que integra les característiques especifiques dels dispositius immersius, i la sensació de "ser-hi", tot de manera contemporània a la saleta d’estar.

Per què ImmersiaTV?

La majoria dels consumidors europeus de televisió ara miren programes de televisió en un entorn multi-pantalla. Segones pantalles -majoritàriament smartphones, tablets o Laptops- s'utilitzen generalment per a comprovar la informació no directament relacionada amb els esdeveniments que està observant ala televisió. Com a resultat, l'atenció del públic es divideix generalment entre aquests diferents fluxos d'informació. Els organismes de radiodifusió han tractat d'organitzar totes aquestes plataformes diferents de representació per tal que es puguin complementar entre si constantment. No obstant això, el seu èxit és limitat, i aquest èxit limitat es deu, almenys en part, als diferents formats en què es lliura la informació (textos basats en la web, aplicacions mòbils, la televisió oberta tradicional ...).

En aquest context, l'arribada dispositius immersius aplicats al cap al mercat de consum introdueix noves possibilitats, però també planteja nous desafiaments. Els dispositius immersius imposen requisits radicalment diiferents a l’audiència en comparació amb els de la  televisió oberta tradicional i les xarxes socials.

 

El projecte coordinat per i2CAT té altres 7 socis:

Facebook Twitter Twitter More...